Project Malajzia 2015

Az első útiterv

Merre fogunk járni 12 napig

2015. január 03. - slates

Már csak 82 nap van hátra utazásig és a repülőjegyünk már meg van, így elkezdtük megtervezni a korábban bemutatott Tripomatic alkalmazással az utunkat. A kezdő és vég dátum az fix, vagyis 2015. március 27-én délután 3 körül érkezünk Kuala Lumpurba és 2015. április 7-én éjfél körül indulunk haza.

Szingapúr

Már azelején biztosak voltunk benne, hogy a világ egyik legrendezettebb, leggazdagabb városállamát meg kell látogatnunk, mely alig 400 km-re van Kuala Lumpurtól. A két város közötti összekötés kiváló, hiszen vonattal és repülővel egyaránt könnyen elérhető. Mivel a repülőnk 27-én délután 3 óra körül érkezik, azt láttuk a legjobbnak, hogy a repteret el sem hagyva, az első 2 éjszakát Szingapúrban töltjük.

2-3 órás várakozással az AirAsia járatával fogunk tovább utazni Szingapúrba, hiszen egy kimerítő utazás után ez a legkényelmesebb és leggyorsabb módja, hogy átjussunk oda. Várhatóan este 8 körül érünk majd Szingapúrba, aznap estére egy kisebb nézelődést még beiktatunk, de nagy valószínűséggel be fogunk zuhanni a szállodai szobánkba. 2 teljes napot tervezünk ott tölteni, majd vissza Kuala Lumpurba, ezúttal éjszakai vonatozással, mely számomra egy újabb tabu megdöntését jelent, hiszen ezidáig azt mondtam, hogy kizárt, hogy vonaton aludjak, szóval részletes élménybeszámoló lesz róla azt megígérhetem.

** UPDATE ** Időközben változtattunk a repülőjáraton, és a szingapúri fapados társasággal a TIgerAir-rel fogunk repülni.

Kuala Lumpur

Kuala Lumpurban újabb 2 éjszakát tervezünk, ahol apartmant tudtunk bérelni az Airbnb oldalán keresztül. Elmondható, hogy nagyon olcsók ezek a szállások, ahhoz képest, hogy milyen felszereltségűek. 5 főnek 2 éjszaka alig 200 EUR-ba kerül összesen, ráadásul a lakás teraszáról a Petronas tornyokat láthatod, valamint a ház tetején egy medencéből nézheted a városi forgatagot. Amit megnézünk: Petronas torony, Vásárcsarnok, Parlament, Nemzeti Emlékmű, Szultáni Palota, Putra híd.

Irány a dzsungel és a Felföld.

Irányunkat Batu Caves felé, onnan pedig tovább észak-keletfelé Taman Negara őserdejébe indulunk, ami alig 300 km-re fekszik Kuala Lumpurtól, de ez egy kb. 4 órás autónak felel meg. A Google StreetView-t hívtuk segítségül, ahol látható, hogy a dzsungel közepén található szállásunkhoz vezető 2 sávos út valójában jóval keskenyebb, mint amit itthon megszoktunk, azonban meglepően jó minőségűnek, kátyú mentesnek tűnnek az utak, minden esetre egy négy-kerékmeghajtású terepjáróval vágunk neki. Szállásunk Mutiara Taman Negara lesz, ahol faházakban leszünk elszállásolva 2 éjszakára. Rengeteg programot szerveznek a szálláson az éjszakai dzsungel meg kenu túrán keresztül, akár helyi törzzsel is találkozhatsz, minden bizonnyal hihetetlen élmény lesz. A dzsungel túra után teszünk egy kis kitérőt Cameron-felföld teaültetvényeire, majd visszatérünk Kuala Lumpurba és repülőre szállva Langkawira megyünk.

Szigetek

Az utolsó 4 éjszakát Langkawi szigetén fogjuk tölteni a jól megérdemelt tengerparti pihenéssel. Azonban 1 napos túrával komppal átmegyünk Penang szigetére Georgetownba, hogy az egykori gyarmati időket felelevenítsük. Langkawin is van rengeteg látnivaló, többek között a SkyBridge, mely a dzsungel feletti hÍd, függővasút, vízesések, elefánt rezervátum. Utolsó napunk, 2015.04.07-én 23.45-kor indul vissza a repülő Kuala Lumpurból, a gyors és kényelmes megoldás érdekében Langkawiból repülővel megyünk vissza a fővárosba, ahonnan pár órás várakozással szállunk fel az Air France párizsi gépére.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.