Project Malajzia 2015

1. nap - Szingapúr felfedezése

2015. április 04. - slates

A reggelink egy közeli indiai helyen, a Mayas-ban volt, ahol Banana Pratat és Massala Teát fogyasztottunk. Eléggé laktató volt, így nem is voltunk éhesek egészen a késő délutáni órákig. Érdemesnek láttuk a metró használatát, ahol olyan kedvezményes jegy van, a Standard Ticket, hogy 6 utazás után 10 cent (kb. 20 Ft) kedvezményt kapsz. Szóval éltünk a lehetőséggel a két nap alatt összesen 6 alkalommal használtuk a jegyet. Sajnos nem tudtunk minden megnézni amit szerettünk volna, mert az alapító Mr. Lee előző héten meghalt és ezen a hétvégén volt a temetés és a szertartás. A Parlamentnél 4 órás sor volt, akik le akarták róni tiszteletüket, de az egész belvárost lezárták gyakorlatilag, csak úgy hömpölyögtek az emberek, késő délutánra többszörösére duzzadt a reggeli tömeg. Többek között emiatt maradt el a hétvégén az öbölbeli lézershow is mint utólag megtudtuk. A Parlament után a Marina Bay felé vettük az utunkat, ahol láthattuk a Foci stadiont, mely nem más, mint a vízen kialakított focipálya, valamint a Skyparkot. A Skypark a Marina Bay Sands ötcsillagos luxus szálloda legfelső, 57-ik emeletén található kilátó, melyről belátni az egész országot, egyszerűen lélegzet elállító látványt nyújt. Igaz az időjárás kissé borús volt, de még így is nagyon meleg és tiszta, szóval totálisan megérte a kissé borsos, 27 dolláros (5.400 Ft) belépődíjat. Aki a Marina Bay Sands szállodában lakik, az 57-ik emelet nem csak csodás kilátást nyújt, hanem egy tetőmedencét is, ahonnan mindezt élvezthetik is a vendégek. Hát irigylésre méltő az biztos, bár hasonló élményben lesz részünk nekünk is Kuala Lumpurban ;)

A kora délutáni órákban a Gardens by Bay attrakciót látogattuk meg, mely áll egy ingyenesen látogatható, opcionálisan fizetős attrakciókat kínáló mesterséges park, amely leginkább az Avatar film díszletére hasonlít. Az egész park tudatos felépítésű, hogy összegyűjtse az esővizet, a mesterséges fák pedig a napfényt, és ezzel biztosítsa a két üvegház fenntartható működését. Az üvegházakban amúgy botanikus kiállítások találhatóak a Flower Dome ahol a világ mindentájáról érdekes növényekkel, fákkal, virágokkal találkozhat a látogató, ráadásul az idpszaki kiállítás a tulipánokról szóltak. Őszontén szólva ennyi színes tulipánt még életemben nem láttam. A másik üvegház a Dzsungelt mutatja be, hogy a különböző szinteken milyen növények élnek, ráadásul az egész egy hatalmas vízeséssel indul, eszméletlen. Mindkét csarnokban hihetetlen hideg uralkodott, puloverben kellett végigmennünk a kiállításon. Még szerencse, hogy zöld energiából termelik meg a hozzá szükséges energiát.

4 óra környékén visszametróztunk a "városba", egészen pontosan a Chinatownba, mely hangulata bár modern stílusú, mégis igazi ázsiai arcát mutatja a városnak. A kirakodóárusok, a street foodok, a szűk kis utcák, a templomok, és az ember szája tátva marad. Megejtettük vacsoránkat is, ha már erre jártunk, illetve kipróbáltuk a frissen, előttünk készült cukornád italt is, melynek íze az 5 főből 3-nak bejött, kettőnek nem. Én az utóbbiak táborát erősítettem, nem tudom, valami hiányott nekem belőle. Igazából egy tömény cukros vizet ittunk, lehet, hogy a jégkockás verzió sokat segített volna rajta.

Este hazatérve a szállásra, még az indai negyedben kicsit sétáltunk. LIttle India tényleg tiszta India a maga előnyeivel, hátrányaival együtt. Szűk, kis sikátorok, ameddig a szem ellát étkezdék, nyüsgő városnegyed, még éjjel sem áll le, nem beszélve az itt található éjjel-nappal nyitva lévő Mustafa Center bevásárlóközpontról.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.