Project Malajzia 2015

0. nap - Megérkeztünk Ázsiába

Első este Szingapúrba

2015. április 01. - slates

KLIA - Kuala Lumpur repülőtér

Megérkeztünk a KLIA vadonatúj repülőterének szintén egyik leghátsó részébe. A főterminálba egy mágneses vasúttal mentünk át, az út alig néhány perc. A repülőtéren nagyon könnyű és egyszerű tájékozódni, minden ki van írva. A határnál természetesen útlevél ellenőrzés. Itt kb. 45 pult volt, amiből mondjuk 10-15 darab működhetett, de nagyon gyors volt az ügyintézés. Semmit nem kérdeztek, pecsételték is be az útlevélbe a vízumot, majd mehettünk a csomagokért. Amíg kiértünk a repülőtérről kb. 45 percet vett igényybe a leszállástól számítva. Mivel 1 órát késett a gépünk, így már délután 5 óra volt, amikor is megkezdődött a beszállás a Tigerair szingapúri járatára. Itt akadt egy kis problémánk, ugyanis nem tudtuk, hogy egy másik terminálról indul és hogyan lehet oda átjutni. Lekeveredtünk a KLIA Ekspress vonathoz, ami 2 MYR (ringitt) összegért - nagyjából 150 Ft - átvisz a másik terminálra, szerencsénkre pont jött is. A checkin szintén gyors volt. Már nem is volt időnk körbe nézni a reptéren, mert a beszállás megkezdéséig alig 15 percünk maradt. A biztonsági ellenőrzést nem veszik annyira szigorúan, mint Európában sajnos. A repülőnk kb. 5 perccel korábban indult és 10 perccel korábban érkezett meg Szingapúrba. Ismét egy hatalmas reptér leghátsó részéből kellett kikeverednünk, de ezen már meg sem lepődtünk. A vízum szintén könnyen, gyorsan ment, a csomagok is megérkeztek már, az érkezési oldalon pedig a sofőrünk várt már ránk. A szállodába 20 perc alatt értünk be.

Első esténk Szingapúrban

A Hai Tao Hotelbe érkeztünk, ami az indai-negyed szélén fekszik. A 6 emeletes szálloda, nagyjából 2 csillagnak felelne meg, fogalmazzunk úgy, hogy alvásra elmegy. Klimatizált kicsi szobák, ahol a mosdó a szobában van, a fürdő egyben van a WC-vel, ráadásul úgy, hogy nincs zuhanytálva semmi, mondhatni, hogy a WC-n ülés közben tudsz zuhanyozni, kissé bizarr egy európai embernek. Egy kétágyas és egy háromágyas szobát foglaltunk, utóbbit úgy oldották meg, hogy egy matracot hoztak a földre. Hétvégén este 11-kor is van Lézershow a Marina Bayben, így mivel, alig múlt este 10, úgy döntöttünk, gyalog nekivágunk az útnak, elvileg kb. 40 perc lenne. Nos, már az út egyharmadánál elakadtunk, így felszálltunk egy buszra, mivel megntünk kb. 2 megállót, majd tovább gyalogoltunk. A szingapúri tömegközlekedésről majd bővebben is írok. Sajnos nem értünk oda este 11-re, fél 12-őt is elütötte az óra. Azonban megcsodálhattuk az esti fényeket a városban. Találtunk egy buszt, amit majdnem közvetlenül hazavisz. Még éjfél után beültünk egy indiai kajáldába, lévén, hogy Little Indiában voltunk, az étkezési kultúrájuk eléggé kifogásolható a késhez és villához szokott emberek szemében. Nagyjából éjjel 2-kor tudtunk lefeküdni, reggel 8-kor pedig keltünk, hogy nyakunkba vehessük a várost.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.